WP Rescue

hreflang tag what it is and how it works

hreflang tags cos’è e come funziona: l’importanza dell’attributo alt tag per la creazione di pagine web multilingua per audience linguistica e geografica.

Il rapido processo di globalizzazione al quale stiamo assistendo ha portato inevitabilmente gli imprenditori e i liberi professionisti a rivolgersi ad un international audience. E per questo motivo è divenuto essenziale have a multilingual website, which can help businesses of all sizes expand their offerings across multiple geographies. A significant advantage, given that it allows your pages to be viewed by people from all over the world, thus increasing the chances of doing business.

At the same time, if you are opening a multilingual site, you must impeccably configure every aspect, starting from the hreflang tag.

What is hreflang tag

The hreflang tag is a tool used by webmasters and developers to indicate to search engines which version of a site or web page is best suited to users based on their geographic location. This is an attribute of the link tag that specifies the language of the content of a web page, showing Google which version of the page you want to view based on the desired language.

Tag hreflang,hreflang,Tag hreflang cos’è,cos’è il tag reflang,seo hreflang,il tuo sito non ha il tag reflang,tag reflang come funziona

In this way, visitors are directed to the correct page (intended for a specific linguistic or geographical audience) and do not view a version of the content that they do not understand. In fact, its use is essential for improve user experience, also allowing you to provide useful information about the version of the content in other countries, preventing the possibility of search engines indexing the wrong elements of the page.

This is a very useful tool if your site is available in multiple languages, and you want content to be displayed in the appropriate language for each country. All this leads to increasing the visibility of your platform, helping to increase incoming traffic.

What are the benefits and elements of an hreflang tag?

This is why proper hreflang tag configuration is so important:

Questo elemento può essere inserito all’interno dell’head di una pagina HTML ed è composto da due parti:

  1. The first specifies the language and, possibly, the geographic region for which the page is optimized. For example, “en” for English.
  2. La seconda riguarda l’URL della versione della pagina ottimizzata per la lingua/regione specificata nella prima parte.

Pertanto, riferendoci al nostro paese, il valore dell’attributo può essere un codice linguistico standard come “it” per l’italiano, oppure può essere una combinazione di questi codici con ulteriori informazioni, come “it-IT” per l’italiano parlato in Italia.

Il tag hreflang all’interno della sezione head

Come si può ben vedere da questa immagine l’hreflang consiste nell’attributo del tag link situato nella sezione head della pagina, e le pagine stanno a significare la presenza di versioni alternative (ad es. la versione giapponese mostrata agli utenti nipponici, quella inglese agli utenti australiani ecc.).

What are the common errors related to its use

After seeing what the hreflang tag is we can see how much it is important in terms of SEO positioning. However, many people make mistakes when using it, which can lead to poor site performance in search engines. Among the most common errors we can include:

Conclusion

In definitiva, il tag hreflang aiuta a ottimizzare la SEO di un sito web e assicura che gli utenti possano visualizzare contenuti pertinenti, permettendo agli utenti di trovare facilmente le informazioni che stanno cercando nelle loro lingue e nella loro regione di appartenenza. Quindi risulta particolarmente utile per i siti Web che offrono contenuti in più lingue e che desiderano migliorare la SEO internazionale.

Gianluca Gentile

My name is Gianluca Gentile, born in 1991. I have always had an immense passion for IT. Computers and the web, in fact, have become my inseparable adventure companions. So in 2012 I decided to transform my attitude and my skills into a "job". Through experience and professionalism I deal with restructuring and building the image of a company from scratch. Among my duties is the management of every phase of the creative process, meticulously taking care of every aspect of the advertising campaigns on the various media.

Exit mobile version